W ubiegłą niedzielę (10.11) na Krakowskim Przedmieściu w Warszawie odbyła się kapania promocyjna organizowana przez AGROunię. Pod hasłem „Rolnicy dla Warszawy – Kocham Polskę, więc wybieram polską żywność” rozdawane były np. AGROskrzynki wypełnione świeżymi warzywami oraz owocami.
AGROunia w swojej akcji rozdawała nie tylko produkty rolne, ale również ulotkę informacyjną o znaku „Produkt polski”. Włączyli się oni do aktywnej promocji sygnatury, więc był to ważny element happeningu. Oznaczenie ‘Produkt polski” był na każdym rozdanym produkcie oraz skrzynce. Tak samo było w przypadku świeżych kanapek przygotowanych i dostarczonych przez firmę garmażeryjną. Michał Kołodziejczyk, w trakcie akcji, zaznaczał jak bardzo oddziałują na siebie rolnicy, przedsiębiorcy oraz konsumenci. Zwracał uwagę na konieczność kupowania polskich produktów oraz osiągane przez to korzyści – nowe miejsca pracy, wyższe wynagrodzenia oraz stały rozwój gospodarki.
W trakcie happeningu, po wypełnieniu ankiety można było otrzymać AGROskrzynki wypełnione świeżymi warzywami oraz owocami. Dodatkowo, osoby zainteresowana otrzymywały uloki informacyjne o znaku „Polski produkt” oraz świeżo wyciskany sok. Akcja cieszyła się dużym zainteresowanie wśród przechodniów. Organizatorzy informowali ze w przeciągu niecałej godziny rozdali ponad pół tysiąca butelek soku. Dostępne w niedzielę były takie produkty jak: jabłka, ziemniaki, seler naciowy, buraki, cebula, gruszki, pomidory, kapusta pekińska a nawet swojska kiełbasa. Łącznie kilka ton owoców i warzyw.
Lider AGROunii uważa akcję za udaną. Mieszkańcy w trakcie rozmów z nim wskazywali że polska żywność jest najlepsza, jednak nie zawsze potrafią oni, odróżnić ją, od innych dostępnych na rynku. W takich sytuacjach miałby by być pomocny znak „Produkt polski” – odpowiadał Michał Kołodziejczyk.